Giden evrak kayıt defteri nasıl tutulur?
Gelen ve giden evrak defterleri, “Gelen Evrak Defteri” ve “Giden Evrak Defteri” olarak ayrı ayrı defterlerde tutulabilir. Bu şekilde tutulan defterler birleştirilerek tek defter halinde tutulur. MADDE 7 – (1) Yatırım defteri, Ek-4’te gösterilen örneğe uygun olarak tutulur.
Gelen giden evrak defteri yıl sonu nasıl kapatılır?
Madde 9 – Kağıt ortamındaki gelen ve giden evrak kayıt defterleri takvim yılının birinci gününden itibaren kullanılmaya başlanır ve takvim yılı sonunda (31 ARALIK) gösterilen son rakam kırmızı çift satır halinde “Bu Gelen/Giden Evrak Kayıt Defteri”ne eklenir.
Gelen evrak defteri nedir?
Gelen Evrak Kayıt Defteri; Giden Evrak Kayıt Defteri Gelen evrak kayıt defteri, belgenin nereden geldiği, konusu, alındığı tarih ve numarası, eki olup olmadığı gibi çeşitli bilgileri içerir. Tarih, tür, konu ve gelen kayıt numarası gibi belgenin izlenmesinde kullanılabilecek bilgileri içerir.
Gelen giden evrak takibi için ne yazılır?
Gelen Evrak Defteri İçin: Bu numaralar her yeni yılda 1’den başlar. Kayıt Tarihi: Belgenin deftere kaydedildiği tarih. Gelen Evrakın Konusu: Makalenin ana fikrinin çok kısa bir özeti olan bir konu bölümü yazılır. Gönderen Yetkili: Bu, belgeyi gönderen kurum/kuruluş veya kişiyi belirten bölümdür.
Gelen giden evrak defteri kaç yıl saklanır?
Malzeme saklama süresinin adı ve konusu. Kurum dışından gelen genelgeler (gündemden çıkarılmış olanlar) 2 yıl – Gelen ve giden evrak kayıt defterleri 5 yıl 25 yıl Müdürlük veya Birimler Arası Koordinasyon Kurulu toplantı tutanakları 5 yıl – Kurum bilgi dosyası 5 yıl 10 yıl 65 satır daha
Evrak kayıt defterine ne yazılır?
3) Evrak defteri: Gelen ve giden evraklar tarih ve seri numarası ile bu deftere kaydedilir. Gelen evrakların asılları ve giden evrakların kopyaları arşivlenir. E-posta ile alınan veya gönderilen evraklar yazdırılarak kaydedilir.
Karar defterine ilk ne yazılır?
(a) Tutulacak defterler ve uyulacak esaslar şunlardır: 1) Karar Defteri: Yönetim Kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararlardan altısı toplantıda hazır bulunan üyelerce imzalanır.
Giden evrak işlem süreci nedir?
GELEN VE GİDEN BELGELERİN İŞ AKIŞ ŞEMASI Belgeler üzerinde yapılacak işlemler belirlenir ve Dekan imzasıyla ilgili birime gönderilir. Belgeler fiziksel olarak geldiğinde gelen belgeler kayıt altına alınır. Editör kadrosu makaleyi hazırlar ve makale ve varsa ekler Fakülte Sekreteri tarafından incelenir.
Evrak kapatma nedir?
GELEN BELGENİN KLASÖRE ALINMASI (BELGENİN KAPATILMASI) Gelen belge üzerinde herhangi bir işlem yapılmadığında veya işlenmesi tamamlanmış bir belge sadece bilgilendirme amaçlı kullanıcıya gönderildiğinde Belge Detayı ekranında Belgeyi Kapat butonu görüntülenir veya belge önizlemesine tıklanır.
Gelen evrak kayıt ne demek?
Fiziki olarak alınan evrak ve dilekçelerin sisteme kayıt altına alınması amacıyla kullanılır.
Bürolarda belge akışı nasıl olur?
Büro personeli belgeleri inceler ve sınıflandırır. BELGELER KAYDEDİLMİŞTİR. (Tarih ve numara kaydedilmiş, taranmış ve sisteme girilmiştir.) Gerektiğinde konuyla ilgili olarak Cumhurbaşkanının görüşü alınır. ÖNEMLİ BELGELER DERHAL BAŞKANA SUNULUR. BELGELER BAŞKAN VEYA ONLARIN ATANDIĞI MUHABİR TARAFINDAN MUHABİRLERE GEÇİRİLİR.
Evrak zimmet defteri nedir?
7- Posta borç defteri: Merkezden uzak yerlere posta yoluyla gönderilen resmi mektupların zarflanarak borçlandırıldığı defterdir. Gönderim tarihi ve lira miktarı posta idaresi tarafından teyit edilir. (Pul tüketim defterinin bir bölümünde yer aldığı için ayrı bir defter olarak tutulamaz.)
Giden evrak defteri nasıl doldurulur?
g) Giden evrak, öncelikle sıra numarası, gideceği yer, tarih, türü, bağlı olduğu kurum, numara (gelen evrakla aynı dosya numarası olmasına dikkat edilir) ve gelen evrakla uyuşuyorsa gelen evrakın tarihi ve numarası belirtilerek kayıt altına alınır.
Resmi evrak takibi nasıl yapılır?
“Belge Doğrulama” sayfasında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlardan gelen elektronik imzalı resmi yazıları doğrulayabilirsiniz. “KEP Sorgulama” sayfasında ise kurumumuzun Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlara gönderdiğiniz KEP belgelerinizin akışını görebilirsiniz.
Evrak takibi yapana ne denir?
Evrak takip görevlisi, şirketlerden ve müşterilerden gelen tüm evrakları not defterine veya dijital ortama kaydeden ve şirket içindeki ilgili birime ileten kişidir.
Gelir gider defteri nasıl tutulur?
Defteriniz; Gider kayıtları sol tarafta tutulurken, gelir kayıtları gider tarafında sağ tarafta tutulur. Satın alınan mallar veya verilen hizmetler için ödenen veya borçlu olunan tutarlar ile işletmeyle ilgili diğer tüm giderler kaydedilir.
Giden evrak işlem süreci nedir?
GELEN VE GİDEN BELGELERİN İŞ AKIŞ ŞEMASI Belgeler üzerinde yapılacak işlemler belirlenir ve Dekan imzasıyla ilgili birime gönderilir. Belgeler fiziksel olarak geldiğinde gelen belgeler kayıt altına alınır. Editör kadrosu makaleyi hazırlar ve makale ve varsa ekler Fakülte Sekreteri tarafından incelenir.
Dernek evrak kayıt defteri nasıl tutulur?
Kulüp defterlerinin tutulma prosedürü nedir? Defterler ve kayıtlar Türkçe yazılmalıdır. Defterler bilgisayarlarda da tutulabilir. … Paylaşılan sayfalar kullanımdan sonra bir not defterinde tutulmalıdır.
Kayıt defteri nasıl çalıştırılır?
Kayıt Defteri Düzenleyicisi’ni açın. Windows sistemi Başlat menüsünden. Çalıştır’a tıklayın. Not: İsterseniz Windows + R tuşlarına da basabilirsiniz. Çalıştır kutusuna regedit yazın.